Felanmälan
Eventuella fel som har uppstått med lägenheten före garantitidens utgång (2020-11-13), och som ej har avhjälpts till en acceptabel nivå hänvisas till Bonava/NCC. Skriv utförligt vad som är fel, hänvisa till tidigare, från Bonava, erhållet CAS-nummer. Bifoga gärna en bild.
Fel med lägenheten som har uppstått efter garantitidens utgång ombesörjs av dig som lägenhetsinnehavare.
Garantitid
NCC lämnar en garanti på fem år. Garantin innebär att bostadsrättinnehavaren har möjlighet att få funktionsfel åtgärdade. Felet ska vara ursprungligt, det vill säga att du inte har orsakat det själv.
Om det visar sig vara ett ursprungligt fel, åtgärdar NCC enligt följande princip:
1. Felet repareras.
2. Om felet inte går att reparera kan produkten bytas ut.
Det är alltid ursprungliga garantitiden som gäller även för den nya ersättningsvaran.
Kontaktuppgifter
kundservice@bonava.se
020-282828
https://www.bonava.se/kontakta-oss